Reklama

Od Marksa do gender

Na naszych oczach dokonuje się rewolucja ideologiczna. Jej oficjalne hasła to równość i walka z dyskryminacją, ale rzeczywistym celem ideologów jest zniszczenie rodziny i Kościoła

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Pod koniec lat 90. ubiegłego wieku odbyło się pierwsze w naszym kraju spotkanie promotorów gender. Organizatorzy sympozjum mówili m.in. o konieczności powszechnego wprowadzenia do systemu prawnego postulatów środowisk LGBT (skrót odnoszący się do lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transgenderycznych – przyp. at). Ale żeby cel ten udało się osiągnąć, wcześniej trzeba zanegować rolę tradycyjnej rodziny oraz Kościoła, który spośród wszystkich instytucji najmocniej rodzinę wspiera.

– Trafiłam na to spotkanie przypadkiem i tego, o czym tam mówiono, słuchałam z przerażeniem – mówiła prof. Maria Ryś na konferencji „Człowiek i rodzina wobec zagrożenia gender”, która odbyła się 28 listopada br. w Wołominie. – Kiedy opowiedziałam o tym spotkaniu znajomym, uznali, że nie ma się czym przejmować, bo to głupie. A jednak dzisiaj wiemy, że jest się czym przejmować, że musimy powstrzymać to szaleństwo – podkreśliła psycholog z Uniwersytetu Stefana Kardynała Wyszyńskiego.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Niewiele osób wie, jakie negatywne skutki niesie gender dla: dzieci, rodzin, wartości chrześcijańskich czy tradycyjnej kultury. Większość społeczeństwa zupełnie nie jest świadoma tego, że żyjemy w czasach, w których skala i jakość dokonywanych zmian są iście rewolucyjne. A życie dorosłych i ich dzieci będzie zupełnie inne, kiedy propagatorzy gender ostatecznie przeforsują swoje pomysły.

Reklama

Kto wątpi, co go czeka w zdominowanej przez gender przyszłości, może zajrzeć do książek o jakże znamiennych tytułach: „Wielka księga siusiaków” i „Wielka księga cipek”. To podręczniki polecane młodzieży szkolnej!

W Niemczech, gdzie ideologia gender już się zakorzeniła, w jednym z podręczników obowiązujących w kilku landach piętnastolatkowie dostają zadanie, jak przebudować burdel, żeby odpowiadał potrzebom wszystkich genderowców. A dwunastolatkowie uczą się, co to jest seks z wieloma mężczyznami. – Czy to naprawdę wiedza, którą musi posiąść dwunastolatek? – pytał Grzegorz Strzemecki, pisarz i publicysta.

W naszym kraju propagatorzy gender realizują już programy typu równościowe przedszkole, gdzie dziewczynki przebierają się za chłopców, a chłopcy malują się i wkładają sukienki. – Już w 2011 r. urzędnicy byli szkoleni z programów gender, a od września tego roku zaczęła obowiązywać polityka otwartych szkół – mówił Strzemecki, autor książki „Gender – ideologia państwowa Rzeczypospolitej”.

Dlaczego większość z nas nawet nie domyśla się, co nas czeka? Zdaniem prelegentów wołomińskiej konferencji, jest to skutek niezwykle wyrafinowanej manipulacji językiem.

Reklama

– Kto z nas, katolików, nie podpisze się pod dokumentem Rady Europy, który ma nazwę „o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet”? Przecież podpiszemy się wszyscy! – zauważył prof. Kazimierz Korab. Dopiero w środku dokumentu można wyczytać, że źródłem przemocy wobec kobiet nie jest ani prostytucja, ani wszechobecna pornografia, ani nawet handel kobietami czy propagujące przemoc gry komputerowe. Autorzy konwencji piszą, że źródłem przemocy wobec kobiet jest rodzina i Kościół.

– Gender jest ideologią o korzeniach marksistowskich w ścisłym tego słowa znaczeniu – stwierdził ks. prof. Tadeusz Guz, filozof, i wyjaśnił: – To Marks mówił o konieczności wykorzenienia ze świadomości ludzkiej Boga i zastąpieniu Stwórcy materią. A ta materia jest sprzecznością, stąd walka klas i walka płci. I dlatego rodzina jest postrzegana jako instytucja opresywna.

Feministki, które podjęły się uświadomienia kobiet, jakim „jarzmem” jest dla nich rodzina czy też że ciąża to nic więcej niż „defekacja dyni”, poniosły całkowitą klęskę. Jednak ideolodzy gender nie poddali się. Postanowili zgodnie z zaleceniami włoskiego komunisty Antonia Gramsciego wybrać drogę „długiego marszu przez instytucję”.

– Po raz pierwszy pojęcie „gender” zostało użyte w 1995 r. w dokumencie ONZ – powiedziała Karolina Dobrowolska z Instytutu „Ordo Iuris”. Zaraz potem termin ten przyjęto w dokumentach agend oenzetowskich oraz w traktacie amsterdamskim. – Zdaniem Unii Europejskiej, nawet demografię powinna uzdrowić ideologia gender. A przecież to ona ze swoim programem kontroli urodzeń i propagowania aborcji w ogromnym stopniu przyczyniła się do obecnego kryzysu demograficznego – zauważyła Dobrowolska i postulowała, aby teraz to organizacje katolickie wybrały „drogę przez instytucje” w celu naprawy prawa.

Reklama

– Myślę, że jesteśmy to winni Janowi Pawłowi II, który tamte postulaty nazwał ideologią śmierci, a my mamy głosić cywilizację miłości. Miłości do Boga i bliźniego – powiedziała w swojej konkluzji prof. Maria Ryś.

* * *

Ks. Dariusz Dębiński

Szkoła bez gender

Konferencja „Człowiek i rodzina wobec zagrożenia gender” była podsumowaniem naszych dotychczasowych działań, które podjęliśmy po tym, gdy miasto Wołomin zainicjowało akcję „Szkoła Przyjazna Rodzinie”.

Inicjatywa ta spotkała się z ogromnym oporem ze strony środowisk gender. Dlatego postanowiliśmy wyjaśnić, czym to gender jest. Pierwotnie planowaliśmy, że powstanie z tego artykuł czy broszura, ale powstało 6 płyt DVD, na których specjaliści z różnych dziedzin wieloaspektowo wyjaśniają, z jakim zagrożeniem mamy do czynienia.

Teraz wiemy, że szkoła bez gender to konieczność.

at

2015-12-09 08:38

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Najważniejsza świątynia świata

2025-11-04 13:44

Niedziela Ogólnopolska 45/2025, str. 20

[ TEMATY ]

homilia

Liturgia Tygodnia

Rembrandt – Wypędzenie przekupniów z świątyń

Nie zawsze zdenerwowanie, złość czy furia są moralnie karygodne. Raczej nie lubimy być pod wpływem nieprzyjemnych emocji. Delektowanie się spokojem jest dalece bardziej miłe. Tęsknimy za błogostanem, który młodzi określają słowem: chillout.

Nie zawsze zdenerwowanie, złość czy furia są moralnie karygodne. Raczej nie lubimy być pod wpływem nieprzyjemnych emocji. Delektowanie się spokojem jest dalece bardziej miłe. Tęsknimy za błogostanem, który młodzi określają słowem: chillout. W czasach napiętych terminarzy czy nadużywania social mediów, które trzymają nas w napięciu, a potem pozostawiają w stanie zbliżonym do stuporu lub depresji, to normalne. Bardzo potrzebujemy „świętego spokoju”. Nie zawsze jednak jest on ideałem ewangelicznym. Jeśli chcę zachować dobrostan, nie mogę odwracać głowy od ludzkiej krzywdy, która dzieje się na moich oczach. Nie wolno mi nie reagować, nawet wzburzeniem, gdy trzeba kogoś ostrzec przed niebezpieczeństwem, obronić przed agresorem czy zaangażować się w schwytanie złoczyńcy. Nie mogę wtedy powiedzieć: „to nie moja sprawa”, „od tego są inni”albo „co mnie to obchodzi”. To tchórzostwo. Tak rozumiany „święty spokój” jest nieprawością albo tolerancją zła. Jak mógłbym przymykać oko, gdyby ktoś popychał bliźniego na drogę upadku. Czy jest godziwe nieodezwanie się przy stole – dla zachowania pozytywnych wibracji – kiedy trzeba bronić ludzkiej i Bożej prawdy? Czy milczenie w sytuacji kpiny z dobra, altruizmu czy świętości jest godne chrześcijanina? Czy kumplowskie poklepywanie po ramieniu w imię „przyjaźni”, kiedy trzeba koledze zwrócić uwagę, upomnieć go lub nawet nim wstrząsnąć, uznamy za cnotę? Nawet kłótnia może być święta! Wszak istnieje święte wzburzenie. Jan Paweł II krzyczał do nas wniebogłosy, upominając się o świętość małżeństwa i rodziny oraz o ewangeliczne wychowanie potomstwa. Współczesna tresura, nakazująca tolerancję wszystkiego, wymaga sprzeciwu, czasem nawet konieczności narażenia się grupom uważającym się za wyrocznię. Jezus powiedział: „Przyszedłem ogień rzucić na ziemię (Łk 12, 49). To też Ewangelia. Myślę, że zdrowej niezgody na niecne postępki, zwłaszcza te wykonywane pod płaszczykiem „zbożnych” czynności czy „szczytnych celów”, uczy nas dzisiaj Mistrz z Nazaretu. Primum: zauważyć ten proces czający się we mnie. Secundum: być krytycznym wobec świata. W dzisiejszej Ewangelii Zbawiciel jest naprawdę zdenerwowany, widząc, co zrobiono z domem Jego Ojca. Nie używa gładkich słów i dyplomatycznych gestów. Zagrożona jest bowiem wielka wartość. Najważniejsza świątynia świata miała za cel ukazanie Oblicza Boga prawdziwego i przygotowanie do objawiania jeszcze wspanialszej świątyni, dosłownej obecności Boga wśród ludzi – Syna Bożego. Na skutek ludzkich kalkulacji stała się ona niemal jaskinią zbójców, po łacinie: spelunca latronum. Dlatego reakcja Syna Bożego musiała być aż tak radykalna. Jezusowy gest mówi: w tym miejscu absolutnie nie o to chodzi! „Świątynia to miejsce składania ofiar miłych Bogu. Pan Jezus złożył swojemu Przedwiecznemu Ojcu ofiarę miłości z samego siebie. Ta Jego miłość, w której wytrwał nawet w godzinie największej udręki, ogarnia nas wszystkich, poprzez kolejne pokolenia i każdego poszczególnie, kto się do Niego przybliża” (o. Jacek Salij). O to chodzi w autentycznym kulcie świątynnym.
CZYTAJ DALEJ

Ikona Matki Bożej Królowej Pokoju na Ołtaszynie

2025-11-08 18:49

ks. Łukasz Romańczuk

Ikona Matki Bożej Królowej Pokoju

Ikona Matki Bożej Królowej Pokoju
W ramach przygotowań do Światowych Dni Młodzieży w Seulu w 2027 roku w kościele Wniebowzięcia NMP na wrocławskim Ołtaszynie miało miejsce nawiedzenie ikony Matki Bożej Królowej Pokoju. 
CZYTAJ DALEJ

„Leon z Chicago” – premiera filmu 10 listopada

2025-11-08 17:26

[ TEMATY ]

Leon XIV

Vatican Media

Papież Leon XIV

Papież Leon XIV

Po sześciu miesiącach od wyboru papieża Leona XIV, Radio Watykańskie - Vatican News zaprezentuje film „Leo from Chicago” (Leon z Chicago), dokument przedstawiający historię, rodzinne korzenie, drogę naukową oraz augustiańskie powołanie Roberta Francisa Prevosta w jego ojczystych Stanach Zjednoczonych.

Filmowa opowieść prowadzi widza od dzieciństwa przyszłego papieża w Dolton, poprzez wspomnienia jego braci Louisa i Johna, aż po lata spędzone w szkołach, na uniwersytetach, w wspólnotach zakonnych i parafiach. W dokumencie pojawiają się głosy współbraci, nauczycieli, kolegów ze studiów i przyjaciół.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję