Reklama

Niedziela Sosnowiecka

Gramy dla Mamy

Już po raz 10. odbył się doroczny koncert charytatywny „Gramy dla Mamy”. Tym razem gwiazdą wieczoru była Anna Wyszkoni.

Niedziela sosnowiecka 23/2022, str. V

[ TEMATY ]

koncert

Dzień Matki

Piotr Lorenc/Niedziela

Gwiazdy jak zwykle nie zawiodły, występy przyjęto owacją

Gwiazdy jak zwykle nie zawiodły, występy przyjęto owacją

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wydarzenie odbyło się w sali koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu i składało się z dwóch części. Wspomniany recital poprzedziła prezentacja idei koncertu, czyli działalności Diecezjalnego Domu Matki i Dziecka i aukcja na rzecz domu, którą poprowadził ks. Paweł Sobierajski.

– Pierwsza edycja koncertu została zorganizowana przez Wydział Duszpasterstwa Rodzin Kurii Diecezjalnej w Sosnowcu wspólnie z Odnową w Duchu Świętym. Od 9 lat wydarzenie przygotowuje diecezjalna Caritas. Początkowo zbieraliśmy fundusze na budowę Diecezjalnego Domu Matki i Dziecka, teraz na jego funkcjonowanie, bowiem dom działa już od ponad 7 lat. W ciągu tych 7 lat z pomocy skorzystało ponad 70 matek i 100 dzieci. Obecnie przebywa w nim 9 mam i 18 pociech, w tym kilka z Ukrainy – powiedział ks. Tomasz Folga, dyrektor Caritas Diecezji Sosnowieckiej. – Warto w tym miejscu wspomnieć, że u początków tego pomysłu był obecny także ks. Andrzej Cieślik, wówczas dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Rodzin oraz Wiesława Spyra. To ona nosiła w sercu właśnie taką ideę i inspirację, aby taki dom powstał. I zaczęła się wtedy wielka praca. I udało się nam – dodał szef diecezjalnej Caritas.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Obecny na koncercie biskup sosnowiecki Grzegorz Kaszak podkreślił rolę matki w życiu każdego człowieka. – Mama to osoba najwspanialsza jaką mamy na ziemi. Święty Jan Paweł II tłumacząc młodzieży dlaczego należy czcić swoją matkę powiedział tak: „Czcij matkę, bo ona cię urodziła i wykarmiła”. I te słowa, jakże proste, ale jednocześnie jakże głębokie oddają to, co dla nas wszystkich nasze mamy uczyniły. Wielkie Bóg zapłać za waszą troskę, za waszą miłość, za opiekę, za poświęcenie i za trud. I niech dobry Bóg wam – drogie, kochane mamy – błogosławi. Niech wspiera i wspomaga, tak, abyście wszystkie problemy pokonywały. Niech dobry Bóg obdarzy was także wszelką radością i pomyślnością, ale przede wszystkim miłością waszych dzieci – powiedział Pasterz Kościoła sosnowieckiego.

Doroczna aukcja na rzecz Diecezjalnego Domu Matki i Dziecka także i w tym roku wypadła bardzo dobrze. Hojni sponsorzy, dopingowani przez ks. Pawła Sobierajskiego – prowadzącego licytację, nie szczędzili datków. W sumie udało się zebrać ponad 14 tys. zł. Najwięcej emocji wzbudziła licytacja daru aukcyjnego bp. Grzegorza Kaszaka. Był to album-klaser „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej 1979–2014”; limitowana edycja 566 egzemplarzy; jedwabna oprawa; oryginalne znaczki w hawidach, czyli koszulkach ochronnych zabezpieczających przed zniszczeniem; gratka nie tylko dla filatelistów. Ostatecznie po długiej licytacji album został sprzedany za 3 tys. 300 zł.

Ostatnim punktem spotkania był wyczekiwany występ Anny Wyszkoni. Wokalistka zaprezentowała zarówno nowe, jak starsze przeboje. Jej występ porwał publiczność, która śpiewała razem z artystką część utworów.

2022-05-31 14:44

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Na koncertowej mapie

Lato to czas łowów dla fanów muzyki. Wszelkiej. Rozmaite festiwale, pojedyncze koncerty gwiazd światowego formatu – to wszystko co rusz kusi nas krzykliwymi literami na koncertowych afiszach.

To nie jest przypadkowe. Po pierwsze, latem, w czasie wakacji często odnajdujemy czas na to, aby bezstresowo pójść na koncert ulubionej gwiazdy, ba, nawet pojechać do innego miasta, by przez kilka godzin brać udział w wydarzeniu jednym i jedynym. Tak, koncerty mają to do siebie, że nie ma dwóch identycznych. Wystarczy prześledzić wpisy na internetowych grupach, aby zdać sobie sprawę, że zwłaszcza młodzi ludzie żyją tym na wiele tygodni przed koncertem bądź festiwalem, ale i wiele tygodni po nich. Takim fenomenem jest gigantyczna trasa Męskiego Grania, która swoją popularnością chyba nie ma sobie równych, bilety na koncerty niejednokrotnie wyprzedane są bowiem na wiele tygodni przed przyjazdem rozśpiewanej karawany – i co tu ukrywać, organizatorzy od lat funkcjonują według świetnie sprawdzonego schematu uznanych gwiazd. Owszem, kilka nazwisk pojawia się regularnie (np. Kasia Nosowska, Kortez), ale kto wie, czy najbardziej intrygująco nie wypadają propozycje mniej oczywiste, jak choćby Mela Koteluk, Mrozu, czy... Grzegorz Turnau. Aż trudno zliczyć wszystkie gwiazdy w siedmiu miastach występujące na obu scenach. Jedno jest pewne: konsekwencja budowania wydarzeń okolicznościowych (np. Lady Pank gra pierwszą płytę czy Igor Herbut śpiewa Marka Grechutę) to silny magnes i kto wie, czy propozycja nie bardziej budząca emocje od typowych koncertów, jakich wszak przez cały rok mamy wiele. Co zatem sprawia, że takie incydentalne, specjalne wydarzenia przyciągają tłumy, niby przecząc regule, że najbardziej lubimy to, co znamy? Sądzę, że działa tu mechanizm zdiagnozowany w Stanach Zjednoczonych na początku wieku. Kiedy ludzie zaczynają liczyć każdy grosz, kiedy wybierają między wyjazdem do kurortu a zagranicznym wojażem, wygrywa coś, co jest unikalne. Owszem, są tacy, dla których tzw. selfik ze sceną w tle to rzecz obowiązkowa na profilu w social mediach (wygląda to nierzadko szałowo), najczęściej jednak główną motywacją jest ta niepowtarzalność, unikalność. Fakt, że uczestniczymy w czymś wyjątkowym, wydaje się niezwykle istotnym czynnikiem. Przecież wspomnienia, ten dreszczyk emocji pozostają z nami na zawsze. Znamienne, że tak się dzieje od dekad. Dość wspomnieć, że w pewien sposób czas dzieli się na ten przed pierwszym przyjazdem The Rolling Stones i po nim, a jazzowa brać za cezurę wybrała sobie koncerty Milesa Davisa w 1983 r.
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV: chrześcijanie powołani do przemiany świata siłą paschalnej nadziei

2025-11-05 11:08

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

Vatican Media

Papież Leon XIV

Papież Leon XIV

„Nadzieja paschalna nie zawodzi. Prawdziwie wierzyć w Paschę poprzez codzienną drogę życia oznacza zrewolucjonizowanie naszego życia, bycie przemienionymi, aby przemieniać świat łagodną i odważną siłą chrześcijańskiej nadziei” - powiedział Ojciec Święty podczas dzisiejszej audiencji ogólnej. Zaznaczył, że Pascha niesie nadzieję w codziennym życiu.

Pascha Jezusa jest wydarzeniem, które nie należy do dalekiej przeszłości utrwalonej już w tradycji, jak wiele innych wydarzeń ludzkiej historii. Kościół uczy nas, abyśmy co roku w Niedzielę Wielkanocną i każdego dnia podczas Eucharystii sprawowali uobecniającą pamiątkę Zmartwychwstania, podczas której w pełni realizuje się obietnica zmartwychwstałego Pana: „Oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata” (Mt 28, 20).
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję