Uroczystość, zorganizowaną 22 maja, poprzedziły rekolekcje, które poprowadził ks. Piotr Nowak, ojciec duchowny tarnowskiego seminarium. Święcenia diakonatu miały miejsce w trzech kościołach diecezji tarnowskiej. Siedmiu z nich przyjęło święcenia z rąk bp. Artura Ważnego w parafii Matki Boskiej Wspomożenia Wiernych w Łukowicy. Kolejnym pięciu święceń udzielił bp Leszek Leszkiewicz w kościele Matki Bożej Szkaplerznej w Moszczenicy, a dla siedmiu alumnów w parafii Ducha Świętego w Żabnie szafarzem święceń był bp Stanisław Salaterski.
Po homiliach, które w poszczególnych świątyniach wygłosili hierarchowie Kościoła tarnowskiego, i po odśpiewaniu Litanii do Wszystkich Świętych, biskup, który przewodniczył uroczystości, nakładał ręce na każdego z kandydatów i odmawiał modlitwę święceń. Nowi diakoni ubrali skrzyżowane stuły i dalmatyki oraz przyjęli księgę Ewangelii.
Uczestniczący w uroczystościach życzyli diakonom wielu łask Bożych na czas przygotowań do święceń neoprezbiteratu, a przyszli kapłani prosili o modlitwę w ich intencji. Dla każdego z nowo wyświeconych diakonów był to dzień szczególny. Przygotowywali się do niego przez pięć lat w formacji seminarium. Jak podkreślano, diakoni stoją u progu kapłaństwa.
Czas wakacyjnych rekolekcji ma wpływ na życie oazowiczów, na ich postrzeganie świata, na umacnianie się w wierze – przekonuje Julia Rzeszutek.
O idei oaz, ich wpływie na życie młodych, roli, jaką w formacji dzieci i młodzieży pełnią animatorki i animatorzy, opowiedzieli Niedzieli przedstawiciele Ruchu Światło-Życie Diecezji Tarnowskiej. Ich świadectwa mogą zainspirować młodych do zainteresowania się tą formą wypoczynku, połączoną z szukaniem odpowiedzi na fundamentalne pytania.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.