Honorowy patronat nad konkursem, organizowanym w związku z obchodzonym Rokiem św. Józefa, sprawuje bp Grzegorz Kaszak. Turniej jest adresowany do uczniów ze szkół podstawowych z terenu diecezji sosnowieckiej z klas I-VIII. Celem konkursu jest poznanie osoby św. Józefa oraz jego roli w dziele odkupienia człowieka, kształtowanie postaw na wzór św. Józefa i zachęcenie do modlitwy za przyczyną świętego. – Uczestnicy konkursu mają za zadanie ułożyć modlitwę błagalną – prośby np. o jakąś szczególną łaskę czy w potrzebie lub strapieniu. Może to być modlitwa dziękczynna czy dziękczynno-błagalna. Modlitwa powinna zawierać jedno lub więcej odniesień do tych fragmentów Ewangelii, w których jest mowa o św. Józefie. Może przyjąć formę kilku prostych zdań, litanii, wiersza, pieśni lub piosenki religijnej – wyjaśnia ks. Michał Borda, koordynator konkursu. Prace należy przesłać do 17 kwietnia na adres: Wydział Katechetyczny Kurii w Sosnowcu, ul. Gospodarcza 14a.
W Roku św. Józefa w parafii Matki Bożej Bolesnej w Czeladzi-Piaskach jest eksponowany warsztat stolarski św. Józefa, z drewnianą skrzynią, do której można składać własnoręcznie napisane prośby, listy, telegramy, dziękczynienia i polecane problemy. Wszystkie prośby są odczytywane w każdy 19. dzień miesiąca podczas specjalnych modlitw za przyczyną Oblubieńca Najświętszej Maryi Panny.
Czym była pełnia czasu, w której urodził się Jezus? Czy powtórne przyjście Chrystusa, czyli paruzja, również odbędzie się w jakiejś „pełni”? Ojcowie Kościoła mówili aż o czterech przyjściach Boga - mówi w rozmowie z KAI ks. prof. Józef Naumowicz, patrolog, autor znanych książek o Bożym Narodzeniu.
Czym są wspomniane cztery przyjścia Boga? Ks. prof. Naumowicz wyjaśnia: pierwsze to obecność Boga w świecie od momentu stworzenia. Drugie to wydarzenia w Betlejem, kiedy pojawił się On na świecie jako bezradne, bezbronne dziecko. Czwarte przyjście to paruzja, gdy Chrystus objawi się w pełni i chwale, gdy jasno zobaczymy, czym jest Boża obecność. Między drugim a czwartym przyjściem jest jednak „medius adventus”, czyli „przychodzenie środkowe”. Jezus przychodzi do nas teraz: w swoim słowie, w sakramentach, w miłości. Słowo „adwent” oznacza bowiem nie tyle oczekiwanie, ile właśnie przychodzenie.
Izajasz kieruje słowo do ziem dotkniętych hańbą i przemocą. W tle stoją północne krainy Zabulona i Neftalego, pierwsze wystawione na cios Asyrii. Perykopa nazywa je „Galileą pogan”, bo były pograniczem, gdzie mieszały się ludy i wpływy. Właśnie tam ma zabłysnąć światło. Hebrajskie ʾôr (’or) oznacza jasność, która nie tylko rozprasza mrok, ale ujawnia drogę. Ciemność w prorokach bywa konkretna: lęk, ucisk, poczucie, że przyszłość została zabrana. Dlatego obrazy jarzma, kija i rózgi mówią o codziennym ciężarze, jaki kładzie na człowieku władza przemocy.
Uroczysta Pasterska w bazylice katedralnej w Sandomierzu zgromadziła wiernych, którzy wspólnie rozpoczęli świętowanie Bożego Narodzenia. Eucharystii przewodniczył Biskup Sandomierski Krzysztof Nitkiewicz.
Liturgia rozpoczęła się od śpiewu kolędy „Wśród nocnej ciszy”, w trakcie której wniesiona została symbolicznie figurka Dzieciątka Jezus do szopki. Wspólna modlitwa zgromadziła mieszkańców miasta, siostry zakonne, wspólnotę Wyższego Seminarium Duchownego oraz gości. Obecne było również Rycerstwo Ziemi Sandomierskiej, a swoim śpiewem liturgię ubogacił Chór Katedralny.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.