Reklama

Promowanie Lublina

Niedziela lubelska 3/2003

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Według badań, zaprezentowanych przez dr. Adama Czarneckiego, pierwsze skojarzenia z Lublinem to: KUL, UMCS, obóz na Majdanku, samochody ciężarowe, zespół "Budka Suflera", Unia Lubelska i Manifest PKWN. Problem promocji miasta i regionu, który co jakiś czas powraca na łamach lokalnych mediów, poruszono na zorganizowanym w dniu 12 grudnia 2002 r. II Lubelskim Forum Promocji Miasta i Regionu, któremu patronowało Lubelskie Stowarzyszenie Współpracy Międzynarodowej oraz Akademia Rolnicza wraz z Politechniką Lubelską, a także prezydent Lublina - Andrzej Pruszkowski.
Prof. Sitko, przedstawiając problem zarządzania miastem, postawił pytanie: "Czy Lublin ma trwały i spójny wizerunek?" Znane są bowiem twierdzenia, że jesteśmy miastem nauki, symbolem porozumienia między narodami oraz że miasto ma ciekawą Starówkę. Lecz w tym momencie pojawia się kolejne pytanie: "Kto - poza mieszkańcami - o tym wie?". Zdaniem Prelegenta, Lublin nie posiada spójnego wizerunku. Przygotowywany roboczo, przez Katedrę Zarządzania Politechniki Lubelskiej w porozumieniu z Zarządem Miasta, plan wykreowania marki przewiduje przeprowadzenie wpierw badań, które miałyby ocenić obecną siłę marki względem wybranych miast oraz określić potencjał jej wzrostu. Kolejny etap przewiduje skierowanie oferty dla istotnych odbiorców, czyli: inwestorów instytucjonalnych, turystów, mieszkańców, jednostek edukacyjnych i organów państwowych. Jako cele strategiczne wyznaczono zwiększenie aktywności turystyki, wzrost inwestycji gospodarczych finansowanych z zewnątrz oraz specjalizację miasta. Wszystko to powinno iść w parze z odpowiednim wykorzystaniem środków budżetowych, współpracy ze środowiskiem naukowym, drukowaniem materiałów promocyjnych czy też planowaniem wydarzeń odbywających się w mieście.
Dr Adam Czarnecki uważa, że jeśli wypromowanie marki ma odnieść sukces, to przedtem konieczne jest przeprowadzenie właściwych badań. Wiele miast w Polsce przeprowadzało podobne zabiegi, lecz efekty nie były zadowalające, prawdopodobnie dlatego, że nie było dostatecznego wsparcia ze strony badań marketingowych. A takie działanie powinno objąć zarówno mieszkańców całej Polski, jak i inwestorów czy przedstawicieli mediów. Powinno to dostarczyć informacji m.in.: o opiniach na temat Lublina, skojarzeń, jak miasto jest odbierane, gdzie je promować itd.
Na Forum wystąpili również przedstawiciele niektórych lubelskich uczelni. Rektor Akademii Rolniczej zaznaczył, że wiek XXI to czas gospodarki opartej na wiedzy. Związane są z tym badania naukowe, a Lublin to miasto wielu uczelni. Fakt ten jest doskonałą okazją do promocji miasta. Wynika z tego również, że rola lubelskich uczelni powinna być uwzględniona w planie promocji miasta, tym bardziej, że instytucje te promują miasto nie tylko w kraju, ale i za granicą. Rektor Politechniki Lubelskiej zaakcentował, że Politechnika obchodzi jubileusz 50-lecia swego istnienia; a tym samym mocno podkreśla swe więzi z miastem i regionem. Wszystkie działania muszę być jednak podejmowane z rozmysłem, gdyż - jak podkreślił prof. Sitko - jeżeli będziemy promować wszystko, to nie będziemy promować nic.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Abp Wojda: Kościół musi zmienić język głoszenia Ewangelii i kontynuować proces oczyszczania

2025-12-26 19:02

[ TEMATY ]

abp Tadeusz Wojda SAC

BP KEP

Abp Tadeusz Wojda

Abp Tadeusz Wojda

Aby oprzeć się laicyzacji w Polsce, Kościół musi zmienić język głoszenia Ewangelii, dać większą przestrzeń wiernym i kontynuować proces oczyszczania z zaniedbań związanych z pedofilią - powiedział PAP przewodniczący KEP abp Tadeusz Wojda Dodał, że niezbędne jest też pogłębienia wiary.

Według abp. Wojdy chrześcijaństwo, podkreślając uniwersalną godność ludzkiej osoby, „przyczyniło się do powstania podstawowych praw człowieka”.
CZYTAJ DALEJ

Współczesne sekty. Dawnego guru zastąpili pseudoterapeuci i influencerzy

Współczesne sekty posługują się mechanizmami manipulacyjnymi polegającymi m.in. na obietnicy wyjątkowości i budowaniu zależności – wyjaśniła socjolog dr Agnieszka Bukowska. Dodała, że zmieniła się jedynie forma ich funkcjonowania, a dawnego guru zastąpili m.in. pseudoterapeuci i influencerzy.

Socjolog dr Agnieszka Bukowska z Uniwersytetu Civitas zwraca uwagę w rozmowie z PAP, że ludzie coraz rzadziej używają określenia „sekta”, co jednak nie oznacza zaniku tego zjawiska. Podkreśliła, że formy dla niego typowe funkcjonują dziś pod hasłami rozwoju duchowego, samopoznania, przebudzenia energetycznego, terapii alternatywnych czy osiągania tzw. wysokich wibracji i często ukrywają się one pod pozorem działalności terapeutycznej lub edukacyjnej.
CZYTAJ DALEJ

Przesłanie Papieża na spotkanie Taizé w Paryżu: szukajcie Jezusa

2025-12-27 16:12

[ TEMATY ]

Leon XIV

przesłanie Papieża

spotkanie Taizé

szukajcie Jezusa

ks. Tomasz Sokół / Polskifr.fr

Spotkanie Taizé w Paryżu

Spotkanie Taizé w Paryżu

Ojciec Święty skierował przesłanie do uczestników rozpoczynającego się jutro w Paryżu europejskiego spotkania młodzieży, zorganizowanego przez Wspólnotę z Taizé. „Niech chwile modlitwy i dzielenia się, które przeżyjecie w tych dniach pomogą wam pogłębić wiarę, coraz lepiej rozeznając, jak żyć Ewangelią w konkretnych realiach waszego życia” – życzy młodym Leon XIV.

Papież nawiązuje do tematu listu napisanego na tegoroczne spotkanie przez przeora Wspólnoty z Taizé brata Matthew: Czego szukasz? Leon XIV podkreśla, że jest to zasadnicze pytanie, które nurtuje serce każdego człowieka. Zachęca więc młodych, aby „nie bali się tego pytania, ale nieśli je w modlitwie i ciszy, przekonani, że Chrystus idzie obok nich i pozwala się odnaleźć tym, którzy Go szukają szczerym sercem”.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję